Byggnadsingenjör digitalt byggande

Distans | Karlstad, Solna

Gör byggbranschen mer digital

1 augusti 2024

Vill du vara med och digitalisera byggbranschen? Som Byggnadsingenjör digitalt byggande - distans är du både med och utformar framtidens byggen och digitaliserar processerna genom arbetssätten och verktygen. En utbildning som ger ett omväxlande arbete, både på kontoret och ute på fältet.

Detta är en distansutbildning med 6 stycken inplanerade fysiska träffar. Utbildningen är på heltid och det krävs att man lägger ned minst 40 timmar per vecka. De fysiska träffarna genomför du i Stockholm eller Karlstad utifrån vad som är bäst för dig. Varje träff är en heldag och med fokus på muntlig interaktion och redovisningar.

Lärande i Arbete (LIA)
En fjärdedel av din utbildning är förlagd på en verklig arbetsplats. Där får du, under erfaren handledning, omsätta teori i praktisk arbetslivserfarenhet och utveckla, fördjupa och befästa dina lärdomar till kunskap.

Yrkesroller efter utbildningen
Yrkesrollerna som denna utbildning leder fram till innebär ett omväxlande arbete med både analytiskt/administrativt arbete på kontor och arbetsledning ute på byggprojekten. Olika yrkesroller har olika fördelning mellan dessa arbetsmoment.

Efter avslutad utbildning kan du arbeta som:

- Digital byggnadsprojektör
- Arbetsledare