Byggnadsingenjör - Digitalt Byggande

Bunden | Malmö

Byggnadsingenjören arbetar kreativt i skapandet av byggprojekt och ser till att involverade i byggprocessen följer de regler och lagar som gäller.

1 augusti 2024

Byggnadsingenjör – En viktig roll i byggandet av framtidens miljöer

Brinner du för byggteknik och digital utveckling? Med Newtons utbildning Byggnadsingenjör med inriktning digitalt byggande kan du arbeta med att anpassa ny- och ombyggnationer till framtidens digitala lösningar och innovationer. I städerna byggs det mer än någonsin och bostadsbehovet är det största på länge. Just därför behövs det anställas mer modern och kompetent arbetskraft i byggbranschen, något det i nuläget är brist på. I utbildningen ingår både praktik, projekt och teoretiska ämnen med målet att du efter avslutad utbildning besitter förmågan att planera, samordna och slutföra byggrelaterade projekt.

Vad gör en Byggnadsingenjör?
En byggnadsingenjör arbetar mycket kreativt i skapandet av byggprojekten men bär också ansvaret för att alla involverade i byggprocessen följer de regler och lagar som gäller. Yrket passar därför dig som trivs med variation och när dagarna ser olika ut. För dig som har ambition och drivkraft finns också goda utvecklingsmöjligheter och potential att snabbt klättra på karriärstegen till nya utmaningar och högre befattningar.

Utbildningen passar dig som:
Vill lära dig mer om digitala verktyg så som som CAD och BIM, samt få en förståelse för digitaliseringens samverkan och påverkan på byggnader och byggnationer. Du trivs med när dagarna ser olika ut och arbetsuppgifterna varierar och tycker om att leda och samordna projekt.

Välkommen med din ansökan!Byggnadsingenjör – En viktig roll i byggandet av framtidens miljöer

Vad gör en Byggnadsingenjör?

Utbildningen passar dig som:

Välkommen med din ansökan!

Newton Kompetensutveckling AB