Behandlingspedagog

Bunden | Hudiksvall

Vill du jobba med människor i förändringsprocesser av olika slag? Då är yrkeshögskoleutbildningen till behandlingspedagog något för dig.

12 augusti 2024

19 maj 2024

Föreläsarna kommer direkt från arbetslivet, vilket gör att du får lära dig det senaste som gäller inom branschen. Utbildningen ger dig viktiga kunskaper och färdigheter som bygger upp ditt professionella förhållningssätt i din kommande roll som behandlingspedagog.

I utbildningen får du blanda teoretiska studier med praktiska färdigheter för att du snabbt ska kunna komma ut på arbetsmarknaden. Under hela utbildningen har du tillgång till processhandledning där du reflekterar kring skolarbetet samt utvecklas som person under din studiegång.

LIA (Lärande i arbete) är en arbetsplatsförlagd del av utbildningen som pågår vid två tillfällen under tio till tolv veckor. Under LIA-perioderna får du vara ute på arbetsplatser för att få yrkeserfarenhet och prova dina teoretiska kunskaper i praktiken. Utbildningen har ett brett kontaktnät i branschen och arbetar för att du som studerande ska få en bra LIA-period. Många har hittat sitt framtida arbete via LIA.

Hudiksvall kommun CUL