Arbetsmiljöingenjör

Distans | Skellefteå

Är en god arbetsmiljö det du prioriterar högst, då är detta utbildningen för dig! Utbildningen bedrivs på distans med 10 fasta träffar i Skellefteå.

Examen Kvalificerad yrkeshögskoleexamen

2 september 2024

15 maj 2024

Är en god arbetsmiljö det du prioriterar högst?

Då är detta utbildningen för dig. I Yh-utbildningen till Arbetsmiljöingenjör får du kunskaper om vilka lagar och regelverk som gäller på en avancerad nivå inom arbetsmiljöområdet. Du får lära dig om vilka kemiska, fysikaliska, organisatoriska och psykosociala faktorer som kan påverka arbetsmiljön. Efter utbildningen har du kompetens att urskilja sambandet mellan produktion, arbetsmiljö och yttre miljö samt hur ett förändringsarbete kan utföras för att främja organisationsutveckling.
Utbildningen bedrivs på distans med två fasta träffar per termin på studieorten (Skellefteå). Det är heltidsstudier som bedrivs dagtid.

TCC Sverige AB