Apotekstekniker

Distans | Göteborg

Vill du arbeta med kundbemötande, försäljning och folkhälsa? Då är apotekstekniker något för dig.

Omfattning 300 YH-poäng (ca 1,5 år)

2 september 2024

15 april 2024

Som apotekstekniker ger du råd och service till apotekskunder. Du vägleder kunderna vid val av allt från receptfria läkemedel till hygien- och hudvårdsprodukter. Du arbetar mycket med försäljning och genom att ha koll på prissättning och köpbeteenden bidrar du till apotekets lönsamhet.

Som apotekstekniker lämnar du inte ut receptbelagda mediciner, men du planerar och arbetar med recepthanteringen och har kunskap om olika läkemedel. Andra arbetsuppgifter är logistik och varuhantering, uppackning av leveranser av läkemedel och övriga produkter.

Utbildningen går på distans, heltid under 1,5 år med 3-5 obligatoriska träffar utspritt under terminerna.

Göteborgs Stad, Yrgo