Anläggningsingenjör - infrastruktur

Distans | Göteborg

Den här yrkeshögskoleutbildningen förbereder dig för ett spännande och utvecklande arbete inom en bransch där det ständigt finns nya utmaningar.

2 september 2024

23 maj 2024

Som anläggningsingenjör inom infrastruktur är du en nyckelperson i satsningen på Sveriges nya vägar, broar och järnvägar. Stora, inplanerade infrastrukturprojekt kommer att förbättra möjligheterna för människor att leva i hela landet, pendla till sina jobb samt skapa miljövänliga transportvägar.
Efter utbildningen kommer du att arbeta med att planera och driva dessa infrastrukturprojekt. Det innebär att du kommer ha ett övergripande ansvar och en koordinerande roll. Yrket passar dig som vill ha ett varierande, socialt och ansvarsfullt arbete där du kombinerar problemlösning och projektledning samtidigt som du bidrar till samhällets utveckling.

Hermods AB Göteborg