Anläggningsingenjör hållbart byggande

Distans | Norrköping

Bli anläggningsingenjör och få en koordinerande roll i skapandet av Sveriges nya tunnlar, vägar, broar och järnvägar!

19 augusti 2024

15 maj 2024

Vad gör en anläggningsingenjör?

Som anläggningsingenjör har du en viktig roll i skapandet av Sveriges nya tunnlar, vägar, broar och järnvägar. Du har ett övergripande ansvar och en koordinerande roll i dessa sammanhang och ditt jobb är att säkerställa att bästa resultat nås vad gäller kvalitet, leverans, miljö, arbetsmiljö och säkerhet.

Det här yrket passar dig som vill ha ett omväxlande, socialt och ansvarsfullt jobb där du kombinerar problemlösning och projektledning samtidigt som du bidrar till samhällets utveckling. Vår utbildning förbereder dig väl för en yrkesroll som kräver höga kompetenser, dels inom anläggningskonstruktion och teknik, inom BIM, ritningshantering och modellering, samt färdigheter och kompetenser inom arbetsledning, kvalitet och arbetsmiljö.

Hur ser framtiden ut för en anläggningsingenjör?

Dagens bygg- och anläggningsprojekt är komplexa och ofta omfattande, där både produktionspersonal och konsulter från olika länder är inblandade. Just nu finns många stora infrastrukturprojekt inplanerade som ska underlätta för människor att leva i hela landet, pendla till sina jobb och skapa miljövänliga transportvägar.

De senaste åren har hållbarhet fått en central del inom byggbranschen. Denna utbildning ger dig relevanta kunskaper för att bli konkurrenskraftig i en bransch som står inför en enorm kompetensbrist och behöver anställa 50 000 ingenjörer inom de kommande fem åren.

Ta ditt nästa karriärsteg hos oss på YH Akademin!

YH Akademin AB