AI Developer

Bunden | Stockholm

AI-Developer på 2 år! Utbildning ger dig den kompetens som krävs för att kunna arbeta med utvecklingen av AI-teknik bl.a. språket Python.

19 augusti 2024

18 augusti 2024

Idag har många företag ett stort fokus på att utveckla applikationer där AI (Artificiell Intelligens) används och efterfrågan på utvecklare med AI-kompetens blir därför allt större.

Siri (Apple), Google Home eller de förslag från Netflix på filmer som du kanske gillar är några exempel på hur AI kan användas för att utveckla tjänster till sina kunder. Även Facebook använder AI för att exempelvis känna igen ansikten och annan information från bilder. Som AI Developer lär du dig utveckla den programvara som ligger bakom denna typ av tjänster. Du har efter avslutad utbildning möjlighet att arbeta i företag inom olika branscher som använder AI-teknik för att skapa tjänster till sina kunder.

Under denna utbildning får du lära dig ett av de mest populära och använda språken inom AI-programmering, Python. Du får även lära dig utveckla applikationer där datautvinning, maskininlärning och deep learning används.

I utbildningen AI Developer lär du dig att:

Utveckla olika typer av applikationer med hjälp av Python och olika webbteknologier.

Utveckla olika tillämpningar för AI, datautvinning, maskininlärning och djupinlärning.

Arbeta i agila utvecklingsprojekt.

Under utbildningen får du även 24 veckor arbetslivserfarenhet genom LIA-perioderna med möjlighet att få praktisk erfarenhet av AI-utveckling. Du får även chansen att skapa värdefulla kontakter i arbetslivet.

JENSEN Education School AB