VVS-ingenjör

Distans | Stockholm

Vill du byta karriär eller utvecklas inom VVS-området? Vårt samhälle kräver skickliga VVS-ingenjörer. Möjligheterna i VVS-branschen är oändliga.

19 augusti 2024

Är du intresserad av att skapa lösningar för ett bra och energieffektivt inomhusklimat i våra fastigheter? Vill du karriärväxla eller utvecklas inom VVS-området?

VVS-ingenjörsutbildningen är en eftergymnasial utbildning som ger dig många valmöjligheter och karriärvägar. Som VVS-ingenjör kan du bland annat arbeta som ingenjör, konstruktör, projektör, Teknisk säljare eller konsult.

Utbildningen är helt på distans (inga fysiska träffar), HELTID under två år.

I utbildningen ingår följande kurser: CAD, Diskriminering och jämställdhet, Distributionssystem, Elektroniska system och automation i byggnader, Energitransporter, Entreprenadjuridik, Entreprenadkalkylering, Entreprenadkunskap, Examensarbete, Förvaltning, kontroll och provning, LIA, Produktionssystem, Projektledning, Rumsklimat samt Sprinkler.

Tycker du det låter intressant?
Du hittar mer information och viktiga datum på vår webbplats.

Välkommen till INSU yrkeshögskola!

INSU AB