Underhållstekniker

Bunden | Falkenberg

Här är utbildningen för dig som är tekniskt intresserad och som vill vara en viktig del av dagens och framtidens digitaliserade industri!

Undervisningsspråk Svenska

1 september 2024

31 maj 2024

Här är utbildningen för dig som är tekniskt intresserad och som vill vara en viktig del i dagens och framtidens digitaliserade industri. Svensk industri har ett stort behov av underhållstekniker och dess breda kompetens. Vid Vuxenutbildningen Falkenberg har vi skapat en utbildning tillsammans med arbetslivet - en utbildning som ska leda till anställning och som har en direkt koppling till behovet av kompetens i branschen.
Underhållstekniker är en utbildning på 400 YH-poäng, motsvarande två års heltidsstudier, och är CSN-berättigad. Att studera på yrkeshögskolan innebär att en stor del av utbildningen sker genom Lärande i arbete (LIA), där du är ute på ett företag för att praktisera nya kunskaper och känna på ditt blivande yrke till underhållstekniker.

Kurser som ingår i utbildningen:
- Arbetsledning, miljö och kvalitet
- Automationssystem
- Elektronik
- Elteknik
- LIA 1
- LIA 2
- Matematik för tekniker
- Mekanik
- Programmering 1
- Programmering 2
- Säkert underhåll med hälsa och säkerhet