Digital Art Director och Copywriter

Borås | Bunden

Visa din kreativitet i bild och form! Sök till Digital Art Director och Copywriter!

Omfattning 400 poäng (ca 2 år)

Examen Yrkeshögskoleexamen

CSN-berättigad Ja

Undervisningsspråk Svenska och engelska

Studietakt 100%

Kvalifikationsnivå (SeQF) 5

Studerandeavgift Nej

Nästa utbildningsstart

26 augusti 2019

Ansök på boras.se

Sista ansökningsdatum

2 maj 2019

Platser

20

Fler starter

24 augusti 2020

Om utbildningen

Vill du arbeta med reklam, grafisk formgivning eller marknadsföring?
Då är Digital AD/Copy en yrkesroll för dig!

En digital AD/Copy har kunskapen, förmågan och kompetensen att skapa koncept och innehåll som kunder vill ha och är därför en mycket efterfrågad kompetens. Du lär dig blad annat ta fram målgruppsanpassat digitalt material i form av bild, text och rörligt material för hemsidan, nyhetsbrev, blogg och sociala media med mera.

Dina framtida yrken och arbetsmarknaden
Du behövs. Behovet av kompetensen är stort inom såväl privata företag som offentlig verksamhet där den digitala närvaron blir allt viktigare. Det finns därför goda möjligheter till anställning. Men vår snabbt föränderliga digitala värld ställer krav på dig. Du behöver alltid vara beredd att lära nytt och tänka om. Utbildningen Digital AD/Copy ger dig en plattform där du kan utveckla dina färdigheter och dina kunskaper för att ta dig vidare.

Framtida arbetsuppgifter
Kundkommunikationen och handelsmönstren blir alltmer digitala och det föder nya kompetensbehov inom rollen som art director och copywriter. Som färdig student kommer du sannolikt att jobba som Art Director eller Copywriter.

Teori förenas med praktik
Föreläsningar blandas med praktiskt arbete; studiebesök varvas med spännande gästföreläsningar. 25 procent av din utbildningstid är du ute på praktik där du bygger upp ett stort och värdefullt nätverk. Under de två LIA perioderna (lärande i arbete) utvecklar du färdigheter och fördjupar dig i din framtida yrkesroll.

Som studerande på Digital AD/Copy har du också tillgång till E-handelsstadens frukostföreläsningar. Du använder aktivt dessa möten för att bygga och skapa ditt framtida nätverk.

Teoretiska kunskaper.
Du lär dig utveckla attraktivt och målgruppsanpassat digitalt material. Du förstår den nya köpprocessen från kundperspektivet och hur kundresan ser ut. Du får specialiserade kunskaper om varumärkets betydelse för kundföretagets långsiktiga strategier och här ingår även kunskaper i digitala medier och tekniker samt kunskap om mediekanaler och medieval. Du får även specialiserade kunskaper om kunskaper om grafisk form, typografi samt rörlig och traditionell bild och vi jobbar i Adobe CS-miljön.

Praktiska färdigheter
Du får färdighet i att skapa en marknadsplan och du gör en kampanjplan som följer denna. Du förstår och kan använda sociala medier för att nå din valda målgrupp och du vet värdet av personas och ser styrkan i storytelling. Du har färdighet i att sätta upp kampanjer i Google Adwords och kan använda din kunskap om mätteknik och målvärde för en webbplats (KPI) för att utveckla kampanjen. Du lär dig att i team planera och genomföra uppdrag där kreativitet för utformning av reklamidéer spelar en central roll. Här ingår att identifiera och skapa visuell kommunikation där grafisk form, typografi och bild ingår samt kommunicera, skapa, utveckla och vårda ett företags varumärke. I utbildningen ingår även möjligheten att certifiera sig i Google Analytics.

Visa mer

Behörighet

Utbildningsanordnare

Här hittar du kontaktuppgifter till skolan som anordnar utbildningen.

Logotyp

Borås Stad - Borås Yrkeshögskola

Webbplats

E-post

Telefon