Digital Conversion Manager

Solna | Distans

Digital Conversion Manager är en helt ny roll med kompetens som kan ge företag försprång i den digitala världen.

Omfattning 300 poäng (ca 1,5 år)

Examen Yrkeshögskoleexamen

CSN-berättigad Ja

Undervisningsspråk Svenska

Studietakt 100%

Kvalifikationsnivå (SeQF) 5

Studerandeavgift Nej

Nästa utbildningsstart

1 augusti 2019

Ansök på smhsverige.se

Sista ansökningsdatum

Kontakta utbildningsanordnaren

Platser

35

Om utbildningen

Bli proffs inom digital marknadsföring & konvertering
Internet och nya digitala lösningar i grunden har förändrat vårt sätt att konsumera, kommunicera och arbeta med marknadsföring. Den digitala utvecklingen fortsätter i ett rasande tempo. De flesta företag i Sverige pratar idag om att förändra sin verksamhet och marknadsföring för att möta användarnas allt mer digitala konsumtion av produkter och tjänster. Men få vet hur. Det är där du i rollen som Digital Conversion Manager kommer in.

Vad gör en Digital Conversion Manager?
Utbildningen till Digital Conversion Manager är en unik heltäckande utbildning som kombinerar praktisk marknadsföring, digital analys och konverteringsoptimering, en kompetens som få besitter idag. Efter utbildningen ska du kunna arbeta proaktivt med digital annonsering och analys, test och konverteringsoptimering av digital annonsering/kampanjer, samt att kunna bidra i det övergripande arbetet med att planera och utvärdera en verksamhets digitala marknadsföring. Tänk dig en mix av en digital marknadsförare, en webbanalytiker och en affärsutvecklare – där har vi rollen Digital Conversion Manager!

Vem är du som söker utbildningen till Digital Conversion Manager?
Du som söker är nyfiken på den digitala utvecklingen inom marknadsföring eller jobbar kanske med marknadsföring redan, men saknar digital spetskompetens. Du brinner för kommunikation och tycker att det är spännande att utifrån analyser kunna dra slutsatser och identifiera åtgärder. För dig är det en lockande utmaning att hitta nya vägar för företag att nå ut i dagens mediabrus.

Få praktisk & digital spetskompetens på distans
Förutom kurser i digital marknadsföring och annonsering, webbanalys och webbkunskap, ger utbildningen dig även kunskaper i webbpsykologi, webbcopy, digital strategi och affärsmannaskap. Allt för att du efter examen ska kunna arbeta med strategiskt och operativt med digital marknadsföring och kunna bidra till övergripande affärsmål i en verksamhet.

Utbildningen bedrivs på heltid distans, med obligatoriska träffar i Stockholm. En fjärdedel av utbildningen sker ute på företag, så kallat Lärande i Arbete (LIA). Du väljer själv bransch och företag för din LIA och om du vill genomföra din LIA i Sverige eller utomlands.

Vad blir du efter utbildningen?
Efter examen kan du arbeta som exempelvis:
Digital Conversion Manager
Konverteringsspecialist
Digital Marknadsförare/specialist
Digital Marketing Analyst/Webbanalytiker
E-Commerce manager/E-commerce Analyst
Digital Marketing Manager

Visa mer

Behörighet

Utbildningsanordnare

Här hittar du kontaktuppgifter till skolan som anordnar utbildningen.

Logotyp

Sälj & Marknadshögskolan i Sverige AB